30 Ağustos 2010 Pazartesi

ada sahillerinde bekliyorum

teyzemlere gittim erenle
annem yengemde ordaydı
kuzenlerde var ufak minik hep
dedik adalara gidelim
kuzeninde doğum günü
mersinden de gelmiş istanbula
hepimiz bindik arabaya 
bi puntoya 8 kişi
vardık mı kartal iskeleye 
verdik 3 lira isparkada
ordan iskeleye koş çoluk çocuk
saat sabahın 10 u
adam başı adam başı 6 lira
kalktı motor diğeri gelincek

yarım saate kalmadı büyük ada
indik yürü faytona
yine çoluk çocuk
bayağı leş kokulu atlar çekti yukarı
iner inmez hedef çardaklar
bide baktım saat 12 olmuş
günün yarısı gitti
mayo falan giyek dedik yine verdik 1 lira
indik kıyıya baktım denize 
bi kokladım uzunca
bildiğin deniz kokuyodu 
attım kendimi bi kaç kulaç 
sıcak gibi bi su
artık sıktı deniz çıktık beraber
yine çoluk çocuk

çardağa vardık
bizimkiler mangalı yakmışlar çoktan
hemen erenle el attık
etleri de mangala attık
piştide yedik piştide yedik habire
yine çoluk çocuk
meyve faslı oldu bi ara
oda sıktı sonra dedik bidaha deniz

bastık gittik sahile 
kalabalık olmuş baya
dedik az ilerden girelim
minik koylar yan yana hep
lan burnu bi döndüm
karaçarşaf iki karı
gömülmüşler yarı bele kadar suya
sede gözleri gözüküyor 
yanlarında hayvandan bozma 2 vücut
kaslar saçlar sakallar o biçim 
kaşlar alınmış şekilli falan
ebru gündeş kaşı yapmış gibi sanki
attım yan tarafa havluyu terliği
koptu geldi denizden fırtına
dedi ne yaptığını sanıyosun
nasıl yani 
burda kapalı bayanlar var giremezsin dedi
nası yani
rahatsız edemezsin bizi dedi
nası yani

ya kafa göz gircem 
ya çekip gitcem
ya malı mallığı ile bırakacam
ya bende mal olucam
dedim varsa allahın
git ondan bul belanı
bastım gittim ordan
sinirden deli dana mod
ya içime atıcam dertlencem
ya bağırıcam kurtulcam
dedim varsın dursun içimde

son fasıl yapıp toparlandık
çöpler çöp kutusuna
yürüdük iskeleye doğru
1 saat kadar
ayaklar mahvoldu
zevklide bi okadar
ada mimarisi göz alıcı
her tarafta bi kare
onlarca kare gör
fotoğraf makinanda pil olmasın
her neyse vardık iskeleye
verdik adam başı 6 lira
millet birbirini ezdi 
götü koyabilmek için koltuğa
erenle sıkıldık yukarda
indik oturduk arka tarafa 
dalgalar vurdu durdu içeri attı damlaları
martılar deli gibi uçtular çığırarak
yediler simitlerini
uzaklaşırken adadan yavaşça 
baka kaldım motorun köpüklerinden doğru adaya

ya dedim bir daha gelmem
ya dedim bura benim
varsın gelmeyim daha
keza çok üzüldüm
benim olan yerde yabancılanmaktan
ya dedim batsın bu ada
ya dedim olsun dünyada tek
varsın olsun tek
lakin sana kalmasın mal 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder