30 Ağustos 2010 Pazartesi

tevazu

2 viseden çıkıp saatlerce güneşin alında bekledim acaba beynim yeterince ısınıca beyin kanaması geçirebilirmiyim diye ama malesef saçların yeteri kadar ısının içeri girmesini engelliyordu.

2 saat kadar 2 kişi ile konuşup beyin kanaması ile ölmeyi denerken kendi içimdede neden sorusu hep dolanıp duruyordu. neden neden neden ? neden bukadar silah para aldatılışlar çocuk insan araba televizyon gazete şiddet var ki neden tevazu yoktur .

insanlar bireysel olarak anarşistleşse, bir zamanlar herkes bir anarşist olsa belkide daha düzenli bir dünya olabilir diyordum. ama bu kendime yaptığım beyin kanaması olayından sonra bukadar anarşistliğin gereği olmadığına ve gölge biyere gitmem gerektiğine karar verdim. birşeyin de farkına vardım insan doğuşu itibari ile vahşi bir canlı olduğu için herkesin anarşist olduğu bir dünyada yaşanamaz olduğunun. dün en yakınında duran adam hoşuna gitmeyen bir şey yaptığın vakit sana götünü dönebiliyor veya çok sevdiğim dediğin sevgilin seni aldatabiliyor veya herşeyden kıymetli gördüğün annen baban bir gün ölebiliyor veya herşeyin üzerinde tuttuğun para birden yok oluyor ve sen ne yapıyorsun doğuştan vahşi insan deliiriyorsun binyıllardır süre gelen düzen içinde bir halka olduğunu unutuyorsun ve meta arkasında ağlayan bir aciz oluyorsun. insan neden daha yeniyi ister . insan neden daha kaliteliyi arar neden ki olduğun yerde yaşa daha 3 milyar yıl var güneşin yok olmasına be adam ve ya kadın. 

tevazu ile tanıştım geçen gün . bir teyzeye yer verdim otobüste. ilginç bir duyguydu. kendimle dalga geçtim mesela . sonra bi kaç kişinin benimle dalga geçmesine izin verdim ama içimdeki vahşiyi törpülemeye çalıştım gıdım öfke duymamaya özen gösterdim ve düşündüm biraz tevazu ...

herkes kendi içinde var olan vahşiyi törpülese biraz tevazu ekse onun yerine biraz daha yaşanılır bir dünyamı olur ne ? trafik kuralları olmasa , trafikte insanlar ölmese , belkide insanlar ölmese , hele güzel ülkemde insanlar durup dururken ölmese kuyuya düşmese kafasına cam düşmese kırmızı ışıkta geçen araba tarafından ezilmese vs vs off ne çok kan var be çok fazla ....

tevazu ....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder