11 Ağustos 2016 Perşembe

İpekyol markası için title ve description çalışması

İpekyol markası için daha önce hazırlamış olduğum keyword çalışması sunumuma aşağıdan ulaşılabilir.


Bu yaptığım title  ve description çalışmasına çok eksik bilgim ile çok doğru olmadığını anladığım bir yaklaşım sonucu "elbise" title'ını uygun bulmuştum. "Erkek Gömlek" ve "Cilt Bakım" kelimelerinin google aramalarında ilk 3'te yer alan sayfaların neden ilk üçte olduğunu araştırırken edindiğim bilgiler ile İpekyol markası için yeni bir title ve description çalışması yapacağım.

İlk adım olarak Google Keyword Planner toolu ile İpekyol sayfasını aratınca hangi kelimeleri önerdiğine baktım:


Google'ın aramalarını aylık aranma sayılarına göre sıraladıktan sonra ilk 10 kelime yukarıda gibi idi. Bu noktada 33000 araması olan "Erkek giyim" kelimesini ve çok genel bir ifade olduğu için "Giyim" anahtar kelimelerini listeden çıkardım. İpekyol markası sadece kadın kıyafetleri üzerine çalışan bir marka olduğu için "Erkek giyim" gibi bir kelimenin işe yarar bir trafik yaratmayacağını ve bounce rate'i arttıracağını düşünüyorum. 

Ardından bu kilit kelimeleri google'da arattım. İpekyol markasının bu anahtar kelimeleri kullanıp yapacağımız aramada 3. sayfada çıktığını gördüm. Bir sonraki adım olarak ilk 3'te çıkan sayfalara odaklandım. 
  1. https://www.trendyol.com/Kategoriler/Elbise
  2. http://www.hepsiburada.com/elbiseler-c-12087202
  3. http://www.defacto.com.tr/kadin/elbise
Her bir linki Screaming frog web spider toolu ile inceledim. Title ve meta descriptionlarda neler anlatmışlar bakalım...

Title'lar:

  1. Trendyol: (Elbise, Elbise Modelleri, Uzun Elbise Modelleri | Trendyol) Length:58
  2. Hepsiburada: (Elbise Modelleri 2016 & İndirimli Bayan Elbise Fiyatları) Length:56
  3. Defacto: (Yazlık Elbise Modelleri, Uzun Elbise, Günlük Elbiseler | DeFacto) Length:64
Bir de İpekyol'a bakalım:
  • İpekyol: (Yeni Sezonun En Şık Elbise Modelleri) Length:36
Sonuçlar:

Buradan ne anlamamız gerekiyor:
  1. İlk 3'te çıkanlar title'ı çok iyi kullanmışlar. Yaptığım araştırma ve okuduğum makaleler sonucunda optimumun 55 karakter olduğunu öğrendim. İpekyol'a bakarsak bu alanı doğru kullanmadığı ortada. Ayrıca markaların adlarının da marka değeri olduğu için title'larda kendi isimlerini de kullanmışlar. Bunun İpekyol için geçerli olup olmayacağını anlamak için kendimce çok şık bulduğum 5 hanım arkadaşıma abiye elbise alacak olsanız hangi markalara bakarsınız diye sordum. Hiçbirisinden de İpekyol cevabını alamayınca kabaca İpekyol'un anahtar kelime olarak değerinin abiye veya abiye elbise kadar olmadığına kanaat getirdim.
  2. Ardından İpekyol kelimesinin değerini öğrenmek için Keyword Planner'ı yeniden kullanmak aklıma geldi. Sonuçlar aşağıdaki gibi: (iyi ki aklıma gelmiş bu (:)

Bu sonuçları belirlediğim anahtar kelime sonuçları ile karşılaştırdığımızda en yüksek aratılan anahtar kelime olan "Abiye elbise" bile 165000 aramada kalırken "İpekyol" kelimesinin 301000 aratılmış olması title'da kesinlikle İpekyol kelimesinin geçiyor olması ile beraber araştırma için kullandığım denek grubumu da değiştirmem gerektiği sonucuna ulaşmamı sağlıyor. 

Ardından bir de google trendleri denedim. Sonuçlar ortada:

Sonuç olarak yazımın başında paylaşmış olduğum sunumumda belirttiğim gibi title'ın sadece "elbise" olması önermemin ne kadar yanlış olduğu ortada.

Yeni title önerim şu şekilde olacaktır: 

"Abiye Elbise, Elbise Modelleri, Gece Elbiseleri | İpekyol"
Length:57.

Meta description'lar:
  1. Trendyol: (Elbise, Elbise Modelleri, Uzun Elbise Modelleri mi arıyorsun? En sevdiğin ürünler ve markalar %90'a varan indirimlerle Trendyol.com'da!) Length:143
  2. Hepsiburada: (Elbise modelleri uygun fiyat, indirim ve taksit fırsatlarıyla burada! Şimdi tıkla, satın al ve en ucuz elbiseler ayağına gelsin.) Length:128
  3. Defacto: (En güzel elbiseler DeFacto'da! Yazlık elbiseler, uzun elbise modelleri ve günlük elbiseler dolabını süslesin diye en uygun fiyatlarla burada! Şimdi tıkla!) Length:154
Bir de İpekyol'a bakalım:
  • İpekyol: (Yeni Sezonun En Şık Bayan Elbise Modelleri  yeni trendlerle Ipekyol'da sizi bekliyor. Size özel kampanyalı ürünleri görmek icin hemen tıklayin!) Length:143
Yine araştırmalarım ve okuduğum makaleler sonucunda optimum karakter sayısının 155 olduğunu öğrendim. Bunu görüldüğü üzere en iyi Defacto değerlendirmiş. Bu açıklama arama sonucunda karşımıza çıkacak olan açıklama olduğu için önem arz etmekte. Sırayla google arama sonuçlarına bakarsak:
Trendyol:
Hepsiburada:
Defacto:
İpekyol'a bakarsak:
Hedef seçtiğimiz 10 adet keyword'den ikisini yakalamış gibi gözükmekte. "Bayan elbise modelleri" ve "Elbiseler" dışında hedeflediğimiz keyword'leri kullanıp aslında İpekyol'u tanıtan bir reklam metni hazırlayalım. Bunu yaparken de kopya içerik gibi gözükmemek adına özgün bir metin üretelim. Hatta optimum karakter sayısı olan 155'i de yakalayalım.

Bu arada daha önce ki description çalışmamda şurada dursun:

"İpekyol'un en şık elbiselerinden oluşan yeni sezon bayan elbise modelleri ile her zaman hazırsınız. Günün her saatine uygun günlük elbise, cesur kısa elbiseler, davetler için uzun elbise, yaz için uygun yazlık elbise, özel günler için abiye elbise, eğlence için mini elbiseler İpekyol'da."
Görüldüğü gibi length:288 karakter.
Çok uzun. Biraz kırpar ve değiştirirsek...

Yeni description önerim şu şekilde olacaktır: 

"Abiye elbise, şık elbise modelleri, yeni sezon abiye ve gece elbise modelleriyle hep hazırsınız! Yazlık, uzun ve kısa elbiseleri ile bayan giyimde İpekyol!"
Length: 155


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder